lørdag 5. september 2009

Rosemaling

Rosemaling, hvorfor dette ikke er mer brukt innen interiør skjønner ikke jeg.
Jeg ser for meg et motiv fra list til list, et stort kunstverk.
Det blir jo brukt tapeter og det blir tagget så hvorfor ikke rosemale?
Rosemalt "sjuern", hjorte gevir, gulv, sengetøy, broderte bilder, kopper og fat.


Lars Ernst Hole har designet " L1 spisebord" i oljet eik, med rosemaling av Vivian Grieg Teisner

Bjørn Pettersen har dekorert en Honda Deauville med den lekreste rosemaling.Verner Phanton "S"
Slik kunne jeg tengt meg å se en "S" stol...
Stili å blande det moderne med god gammel norsk rosemalingstradisjon
Får et moderne preg om fargene er i en skala mens med de orginale rosemalings fargene gir et mere blandet preg..moderne møter håndmalins tradisjon.
Blir penest utseende dersom stolen ikke blir håndmalt, men spraymalt direkte på.
Dette er virkelig noe jeg vurderer å gjøre med min S, når den en vakker dag blir kjøpt!
Eventuellt gjøre det med en mini S.

2 kommentarer:

  1. Egentlig enig med deg, ja! Der ligger det mange muligheter med "nye" fargevalg og stiler! Kunne jo vært i turkis og rosa og gult i en salig blanding. Spørs om det kanskje poppet frem noen rosemalings-fundamentalister, men det hadde sikkert blitt kult!! ;)

    Ha en fin kveld!

    Solrosa

    SvarSlett
  2. Kjempe fin blogg du har :)
    Rosemaling er utrolig fint ja! Hadde jeg klart det, hadde nok jeg prøvd på noe sånt :P

    SvarSlett